پایگاه خبری اکران مردمی فیلم عمار شهریار- وحیدیه

پایگاه خبری اکران مردمی فیلم عمار شهریار- وحیدیه

محل دبیرخانه اکران مردمی فیلم عمار شهریار - وحیدیه:

استان تهران - شهرستان شهریار - شهر وحیدیه - محله جوقین - مسجد جامع علی بن ابیطالب «علیه السلام»

دوستان عزیزی که مایل به همکاری هستند در بخش نظرات به ما اطلاع بدهند تا در مناطق مختلف شهریار این اکران ها را ادامه دهیم

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

دومین نشست خبری چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار دیروز، چهارشنبه ساعت10:30 در حسینیه هنر برگزار شد. در این نشست نادر طالب زاده –دبیر جشنواره-، سید ناصر حسینی پور – دبیر اکران های مردمی- و حامد بامروت نژاد –دبیر اجرایی چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار و همچنین اهالی رسانه حضور داشتند.

در این نشست بامروت نژاد به فیلم پخش شده در ابتدای جلسه که با عنوان "سینمای 99 درصدی" در این دوره از جشنواره حضور دارد اشاره کرد و گفت: موضوع فیلم در رابطه با مسجدی در معز آباد فارس بود مردم با هزینه خودشان برای خرید یک ویدئو پروژکتور اقدام کرده بودند. البته  این نسخه  ابتدایی فیلم است و ان شاء الله نسخه نهایی در جشنواره و در سینما فلسطین پخش خواهد شد.

* طالب زاده:عمار به گسترش فرهنگ فیلم دیدن در سراسر کشورکمک می کند.

در ادامه طالب زاده در خصوص ویژگی های جشنواره عمار به اکران های مردمی و همچنین تکراری نبودن فیلم های حاضر در جشنواره  اشاره کرد و افزود: جشنواره عمار امسال رشد سریعی داشته و در بخش اکران های مردمی شنیده ها حاکی از آن است که ما در بیش از 3500 نقطه اکران خواهیم داشت.

دبیر چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار در ادامه گفت: جشنواره عمار جشنواره منحصر بفردی است. جشنواره ای که ویژگی حمایت از انقلاب اسلامی را دارد و افق جمهوری اسلامی را مد نظر قرار داده است.

وی افزود: با برگزاری جشنواره عمار بچه های هنرمند و با استعداد و بصیر ما در تمام سطوح کشور با فرهنگ رسانه آشنا می شوند. اگر در روستایی 80 تا 100 اثر پخش شود ما فرهنگ فیلم دیدن را در کشور گسترش داده ایم.

طالب زاده ادامه داد: هدف این جشنواره حفظ انقلاب اسلامی است و لذا اسم عمار برای این جشنواره مناسب است چرا که این اسم معنای پاسداری از انقلاب اسلامی را در خود دارد.

وی افزود: من خودم به عنوان کسی که چند سال با این جشنواره همراه بوده ام برایم جالب است که در تمام نقاط کشور از من در مورد این جشنواره سوال می شود و مورد توجه قرار گرفته است.

طالب زاده با این جمله که افق منحصر بفردی برای عمار پیش بینی می شود گفت: بخش بین الملل نیز با کارشناسی خوب بسیار فعال بوده و آمار فیلم ها در این بخش نیز مناسب است.

وی در پایان گفت: امروز حمایت از حقیقت فراتر از جهان اسلام است و به غرب نیز نفوذ کرده است. و بخشی از این بیداری جهان اسلام  در جشنواره عمار مطرح شده است.

 

* حسینی پور:ما معتقدیم هر فیلمی که دیده نشود انگار ساخته نشده است.

در ادامه حسینی پور در خصوص اکران مردمی اعلام کردکه دبیران چند استان مشخص شده است و مابقی استان ها نیز تعیین خواهند شد. در جشنواره امسال ما در 3500 نقطه اکران مردمی خواهیم داشت. ما معتقدیم هر فیلمی که دیده نشود انگار ساخته نشده است. در جشنواره عمار با این تنوع موضوعی که در بحث بیداری اسلامی، جنگ نرم  و تاریخ انقلاب اسلامی و فتنه 88 داریم عده ای برای اولین بار پای کار آمدند و دوربین به دست گرفتند و هر چند فیلم هایشان آماتور بود اما همین کارها نیز قابل قبول بوده است. شاید این فیلم ها نتوانند با "ترین ها" رقابت کنند اما ما زمینه اکران را برای همین فیلم ها نیر فراهم خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: ما در استان های کشور برای اکران مردمی یک بحث کوتاه مدت در طول جشنواره عمار را داریم که در آن 3500 نقطه اکران خواهیم داشت و بحث دیگر اکران های میان مدت و بلند مدت هستند. با توجه به این موضوع که فیلم های جشنواره عمار دغدغه انقلاب و درد دین دارند در دراز مدت برنامه اکران را به عنوان یک برنامه تاثیرگذاردر حوزه هنر و فرهنگ انقلاب اسلامی  ادامه خواهیم داد.

 وی در خصوص مسیر پیش روی فیلم های جشنواره عمار نیز گفت: فیلم ها در تمامی موضوعات مسیر رسیدن به قله تربیت حماسی را طی می کنند.

نویسنده کتاب پایی که جا ماند این طور ادامه داد: اکران های مردمی مانند زیارت عاشورا و دعای ندبه است که می تواند در خانه هایی که زمینه اکران مردمی دارند ایجاد شود.. وی به مادر شهیدی اشاره کرد  که می گفت: من دوست دارم مستند "ننه قربون" و سایر کارهای جشنواره  مانند برنامه هفتگی دعای ندبه در خانه من پخش شود و همسایه ها در خانه من این فیلم ها را تماشا کنند.

* حسینی پور: عمار هیچ وابستگی بودجه ای و تشکیلاتی به سیستم های بوروکراسی و رسمی ندارد.

سید ناصر حسینی پور در ادامه گفت: هیچ ظرفیت دولتی چنین تنوعی در اکران مردمی ندارد. به گونه ای که ما در جاهایی اکران مردمی داشته ایم که سال ها اکران مردمی در این نقاط صورت نمی گرفت. برای مثال  در ندامتگاه ها، در زندان ها، مدارس، خوابگاه ها، دانشگاه ها،خوابگاه های دانش آموزی، کانون های پرورش فکری و.. و همین طور استفاده از ظرفیت های مسجد برای انجام این کار فرهنگی، مکان های نظامی، منازل، اتوبوس های مسافربری و ... ما در یک خانه ای که ده نفر دور هم می نشینند اکران داریم تا سالنی که در آن 300 تا 400 نفر کنار همدیگر فیلم را می بینند.

وی افزود: کار هم وابستگی بودجه ای و تشکیلاتی به سیستم های اداری و بوروکراسی رسمی امروز ندارد. بچه ها با نشاط و روحیه انقلابی  دور هم جمع می شوند و با هزینه خودشان بعضا  برای ساخت مستند و اکران اقدام می نمایند. این ها فردا برای سایر مقولات فرهنگی، ارزشی و هنری پای کار خواهند آمد. به همین خاطر علنا ما هیچ وابستگی مالی به هیچ نهاد و ارگانی نداریم. وی در پایان گفت: ما از هر فری که  زمینه و امکانات اکران مردمی را داشته باشد حمایت می کنیم و نقش خدمات دهی را برعهده خواهیم داشت.

*طالب زاده: تقدیر از شبکه المنار و امیر حسین فردی در افتتاحیه و تقدیر از فرج الله سلحشور در اختتامیه را برنامه ریزی کرده ایم.

در ادامه طالب زاده با اشاره به تقدیر از امیر حسین فردی و شبکه المنار  در افتتاحیه روز جمعه -به خاطر نقشی که در تاریخ موجودیت این شبکه تا به امروز در حمایت از حقیقت داشته -اعلام کرد: ما در اختتامیه نیز از آقای فرج الله سلحشور تقدیر خواهیم کرد. طالب زاده در خصوص عکس العمل  رسانه های غربی به جشنواره عمار به سایتی که لابی مشهوری با ایالات متحده دارد اشاره کرد و گفت: آنها در مقابل این  جشنواره موضع تندی گرفتند. طالب زاده ابراز امیدواری کرد که در آینده بتوانند در بخش بین الملل  از مهمان های خارجی چه به صورت حضوری و چه از طریق اسکایپ استفاده نمایند. همچنین دبیر جشنواره چهارم عکس العمل رسانه های غربی نسبت به عمار را مانند  رفتار آن ها با جشنواره افق نو دانست.

بامروت نژاد: فیلم های بخش مهمان نیز اکران خواهند شد.

در ادامه بامروت نژاد در خصوص آثار رسیده به جشنواره  اعلام کرد: آثار رسیده به بخش مسابقه 1500 اثر در بخش داخلی و قریب به 700 اثر در بخش بین الملل هستند.

وی در خصوص ارزیابی این آثار گفت: این آثار توسط هیئت انتخاب بازبینی شده است. در این دوره ما شاهد نزدیکی آثار از لحاظ کیفی به همدیگر بودیم به همین دلیل ما معیارها را سفت و سخت تر گرفتیم. 

بامروت نژاد در خصوص آثارراه یافته به بخش مسابقه  نیز گفت :در بخش داستانی بالغ بر 25 اثر، در مستند130 اثر، در بخش انیمیشن 60 اثر، در نماهنگ 40 اثر و در بخش برنامه های تلویزیونی 20 اثر به بخش مسابقه راه یافته اند.

همچنین در بخش فیلم نامه و نقد از میان 206 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره قریب به 30 اثر به بخش مسابقه راه یافته اند. بامروت نژاد در رابطه با دوبخش جدید جشنواره چهارم نیز اعلام کرد: در قسمت اقلام تبلیغی 220 اثر به جشنواره رسیده است که در قالب تیزر و پوستر است و از این میان 35 اثر به بخش مسابقه وارد شده اند.

با مروت نژاد در ادامه گفت: بخش "فیلم ما" که برای دوستانی طراحی شده بود که سوژه های جذابی در محل خود دارند اما از لحاظ تکنیکی توانمندی بالایی ندارند از میان 100 اثر رسیده 25 اثر به بخش مسابقه راه یافته اند. در بخش بین الملل نیز  از میان 700 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره 20 اثر به بخش مسابقه وارد شده اند.

وی افزود: امسال با توجه به نزدیکی کیفیت  آثار رسیده به جشنواره  داوری آثار برای هیئت انتخاب مشکل بود. بامروت نژاد با اشاره به تماس هایی که از طرف سازندگان آثار با دبیرخانه صورت گرفته گفت: خیلی از دوستان با تماس گرفتند و  اعلام کردند تنها خواسته ای که دارند دیده شدن آثارشان است. و این به دلیل سابقه جشنواره در نشان دادن و توزیع  آثار رسیده به جشنواره است. این نگاه باید در جشنواره عمار به فال نیک گرفته شود. به همین دلیل علاوه بر آثار بخش مسابقه که به اکران های مردمی می رود آثار بخش مهمان نیز در سراسر کشور اکران خواهند شد.

بامروت نژاد به رسم نامیمون سینما اشاره کرد  و گفت:  متاسفانه در سینمای ما آثاری تولید می شوند که بعضا تنها کارکرد آرشیو شدن دارند. همت ما این است که حتی اگر آثار در سطح کلان دیده نمی شوند در مقیاس محدودتری  بتوانند اکران داشته باشند.

در ادامه حاضرین در جلسه به طرح سوالات خود پرداختند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۱۲
سلمان فارسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی